Niemiecka firma Hensoldt dostarczy radary oraz systemy identyfikacji swój-obcy (IFF) dla pięciu nowych korwet K-130 (typu Braunschweig), za których produkcję odpowiada konsorcjum spółek stoczniowych zza Odry. Jednostki mają wejść do służby w Deutsche Marine w ciągi kilku najbliższych lat.

Firma Hensoldt z siedzibą w Taufkirchen pod Monachium należy do europejskiej czołówki producentów sensorów oraz systemów elektronicznych dla sił zbrojnych i podmiotów cywilnych. Dzisiaj spółka zatrudnia ok. 4,5 tys. ludzi, a dzięki sprzedaży swoich produktów na rynku niemieckim oraz na rynki trzecie osiąga roczne przychody w wysokości miliarda euro rocznie.

Może Cię zainteresować:

Fregata Baden-Württemberg typu F125 wchodzi do służby w Deutsche Marine

Fregata Baden-Württemberg typu F125 wchodzi do służby w Deutsche Marine

Niemiecka firma Hensoldt dostarczy radary oraz systemy identyfikacji swój-obcy (IFF) dla pięciu nowych korwet K-130 (typu Braunschweig), za których produkcję odpowiada konsorcjum spółek stoczniowych zza Odry. Czytaj dalej

Systemy radarowe wyprodukowane przez Hensoldt otrzymało także pięć korwet typu K-130, które w latach 2008-2013 wchodziły do służby w niemieckiej marynarce wojennej. Chodzi o okręty zamówione w ramach pierwszej partii. Jednostki zostały wyposażone w radary TRS-3D z fabryki pod Monachium.

Z kolei druga partia okrętów otrzyma radary TRS-4D. To sprawdzony sprzęt, który jest montowany także na okrętach typu Littoral Combat Ship, które konsekwentnie są wcielane do służby w US Navy. W radar ten wyposażono także najnowszą fregatę Deutsche Mariny typu F-125. Poza tym niemieckie korwety otrzymają także system identyfikacji swój-obcy MSR 2000. W sumie firma Hensoldt wyprodukuje siedem takich kompletów dla niemieckich sił zbrojnych. Pięć z nich trafi na nowe korwety, a dwa do baz niemieckiej marynarki wojennej.

Budowa drugiej serii korwet typu K-130 dla Deutsche Marine już trwa. Produkcje pierwszej uroczyście zainaugurowano w lutym tego roku. Ówczesna minister obrony Niemiec Ursula von der Leyen, która była obecna podczas ceremonii, podkreślała, że to wielki dzień dla niemieckiej floty. Pierwsza korweta drugiej serii otrzyma nazwę FSG Köln i ma zostać wprowadzona do linii w listopadzie 2022 roku.

Może Cię zainteresować:

Niemcy: podczas ostatniej misji U-36 przepłynął pod wodą 5 tys. mil morskich

Niemcy: podczas ostatniej misji U-36 przepłynął pod wodą 5 tys. mil morskich

Niemiecka firma Hensoldt dostarczy radary oraz systemy identyfikacji swój-obcy (IFF) dla pięciu nowych korwet K-130 (typu Braunschweig), za których produkcję odpowiada konsorcjum spółek stoczniowych zza Odry. Czytaj dalej

Co do samego kontraktu na budowę pięciu jednostek typu K-130, to został od podpisany we wrześniu 2017 roku i ma wartość 2,4 mld euro. Za budowę okrętów odpowiada konsorcjum niemieckich firm stoczniowych. W jego skład wchodzą Lürssen Werft, German Naval Yards Kiel oraz holding thyssenkrupp Marine Systems (tkms). Kontrakt przewiduje także budowę i wyposażenie lądowego centrum szkoleniowego dla niemieckich marynarzy. Powstanie ono na terenie bazy morskiej w Wilhelmshaven. Sprzęt, składający się na wyposażenie centrum, dostarczy konsorcjum firm Altas Elektronik (to spółka-córka tkMS) oraz Thales Deutschland.

Korwety K-130 są budowane w oparciu o koncepcję MEKO A-100. To właśnie na podstawie tego projektu został zbudowany polski patrolowiec ORP Ślązak. Korwety typu Braunschweig wypierają 1,8 tys. ton, mierzą 89 m długości oraz 13 m szerokości. Będą one uzbrojone w wyrzutnie pocisków przeciwlotniczych i przeciwokrętowych, armatę morską oraz dwa działka. Ponadto jednostki będą przenosić bezzałogowe wiropłaty S-100.

Po zakończeniu budowy drugiej serii okrętów typu K-130 niemiecka marynarka wojenna będzie dysponowała w sumie dziesięcioma takimi korwetami.

Źródło: Info Naval.